Liberecká sudbury škola, 468 03 Rádlo 438
+420 705 105 123
info@sudbury.cz

Podpořili nás

Pokud vám naše konání dává smysl a rádi byste nás podpořili, vězte, že jakákoliv podpora má pro nás velký význam. Nic pro nás není málo a vážíme si každého byť drobného daru. Darem jsou pro nás i slova vaší podpory, která nám rovněž dávají velkou sílu pro naši práci.

V případě, že byste nám chtěli přispět finančně, je možné dar poslat na náš transparentní účet  2602000293 / 2010

Pro potřeby zúčtování vám můžeme na konci roku vystavit potvrzení o poskytnutém daru.

Pokud alespoň občas nakupujete na internetu, zkuste to přes portál www.givt.cz.
Najdete na něm přes 1 200 nejznámějších e-shopů – a ať už budete nakupovat věci
do domácnosti, obnovovat šatník nebo objednávat dovolenou – naše organizace vždy
dostane příspěvek.


Jak na to:

  1. Přidejte si do prohlížeče jednoduché rozšíření od GIVTu – Pomocníka
  2. Až budete nakupovat, Pomocník se objeví na e-shopech, které s GIVT.cz
    spolupracují. Vy si v něm jen zvolte, koho chcete podpořit.
  3. Nakupte si, jak jste zvyklí.
    To je celé. Nestojí vás to nic navíc a my dostaneme část peněz z
    hodnoty nákupu.

Podpořili nás:

Děkujeme všem sponzorům, kteří podpořili stavbu naší budovy i fungování naší školy:

Jablotron

  • Nadace Jablotron nás finančně podpořila již v samotném začátku stavby školy, kdy jsme měli jen velké plány. To nám dodalo sílu a odhodlání náš záměr postavit novou školní budovu na zelené louce zrealizovat. Firma Jablotron nám finančně pomohla i se samotnou stavbou školy.

DS Holding

  • Firma nám poskytla slevu na dopravu štěrku, písku a dalšího materiálu na stavbu školy. Díky úsporám jsme pak mohli vybudovat větší část školy, než jsme původně plánovali.

Komfort Plus

  • Náš dodavatel podlahového vytápění. Spolupráce s touto firmou byla skvělá. Poskytli nám slevu na tepelné čerpadlo i na podlahové topení. Podporují nás i nadále ve zvelebování školní budovy a jejího okolí.

TREVOS

  • Při stavbě školy nám tato turnovská firma zdarma zpracovala výpočet osvětlení a darovala svítidla.

Auto KP Plus

  • Pro dopravu dětí především na školní výlety nás podpořili (a nadále podporují) zapůjčením automobilu Toyota Proace Verso

Česko-moravský beton

  • Díky slevě na dodávku betonu se nám podařilo snížit náklady na stavbu nové budovy.

MEGA a.s.

  • Firma podpořila projektovou přípravu stavby.

Toria cars

  • Od této firmy jsme obdrželi darem sadu nářadí a nástrojů pro vybavení naší malé dílny.

Nadace České spořitelny

  • Nadace finančně podpořila naši úspěšnou kampaň na dodělání omítky na Darujme.cz

Nadace Via

  • Realizace projektu na vybudování komunitní školní zahrady.

Liberecký kraj

  • Kraj nás podpořil při vybudování výtvarné, hudební a jazykové místnosti. Také jsme již realizovali několik projektů zaměřených na podporu volnočasových aktivit či ekologické výchovy.

Obec Rádlo

  • Obec podpořila fungování školy z grantového fondu na podporu spolkové činnosti v obci.

Podpora od známých osobností:

Tomáš Hajzler

Smekám před kýmkoli, kdo najde odvahu postavit se zajetým zvyklostem, nedůvěře okolí a nepřejícnosti úředníků. Teoretizovat o svobodě umíme všichni. Málokdo ji ale umí opravdu žít. Co se týče vzdělávání dětí, platí to dvojnásob. Držím vám všechny prsty, abyste v cestě, na kterou jste vykročili, vydrželi. Potřebujeme podobné příklady jako sůl. Jedině tak se v našem vzdělávacím systému a společnosti jako celku můžeme posunout od povinnosti, kontroly a poslušnosti k dobrovolnosti, konsensu a zodpovědnosti. Děkuji, že jste.

PhDr. Jana Nováčková, CSc.

Uznávaná psycholožka, která celý svůj život zasvětila vzdělávání. Spoluautorka známé knihy Respektovat a být respektován.

Vážím si lidí, kteří, když zjistí, že něco není v pořádku, hledají cestu, jak s tím něco dělat. V případě vzdělávání jsou vlastně jen dvě cesty – snažit se angažovat pro změnu vzdělávacího systému, což může přinést výsledky až v horizontu mnoha let, nebo v rámci tohoto systému hledat, jak své vlastní děti ochránit. Založení mnohých soukromých škol mělo právě tuto motivaci. Legislativa nabízí i možnost domácího vzdělávání a život sám přinesl další pokrok – vytváření tzv. komunitních škol, kde děti v heterogenní skupině s dospělými jako průvodci (nikoliv jako klasickými učiteli) dostávají mimořádnou příležitost ke skutečnému vnitřně motivovanému učení.

Liberecká Sudbury škola má štěstí na zvolené prostředí – přímý kontakt se zvířaty, loukou, lesem, jezírkem… V takovém prostředí nastává učení velmi rychle – čím víc smyslů je při učení zapojeno, tím je vydatnější. Rovněž místnosti jsou s rozmyslem připravené tak, aby se podporovalo poznávání sebe sama, kdo vlastně jsem, co mi jde, co mne baví – což je něco jiného než naplňovat představy druhých o mně.

Když jsem se před mnoha léty začala dozvídat o jiných modelech vzdělávání, než jaké jsem za hlubokého socializmu absolvovala sama, pamatuji si na velkou lítost, že jsem něco takového nemohla zažít. Moc přeji současným i budoucím dětem v Liberecké Sudbury  škole úžasné a krásné dobrodružství svobodného vnitřně motivovaného učení.